
Egyéni fejlesztések
Egyéni értelmi fejlesztés
A habilitációs, rehabilitációs tevékenység közös céljai és feladatai
- a testi, érzékszervi, értelmi, beszéd- és egyéb fogyatékosságból fakadó hiányzó vagy sérült funkciók helyreállítása, újak kialakítása,
- a meglévő ép funkciók bevonása a hiányok pótlása érdekében,
- a különféle funkciók egyensúlyának kialakítása,
- a szükséges speciális eszközök elfogadtatása és használatuk megtanítása,
- az egyéni sikereket segítő tulajdonságok, funkciók fejlesztése,
- a fejlesztés rövid távú céljait minden esetben a fejleszthetőséget megfogalmazó gyógypedagógiai-orvosi-pszichológiai komplex vizsgálat diagnózisára, javaslataira kell építeni
Pszichopedagógiai megsegítés – Viselkedésterápia
A viselkedésterápia fő célja a rosszul begyakorolt és rögzített viselkedésmódok, a helytelenül alkalmazott viselkedésformák kedvező irányú befolyásolása, annak begyakorlása és rögzítése. A „terápia” során játékos és mozgásos feladatokon keresztül, az alapvető készségek fejlesztése mellett törekszünk a szükséges és helyes magatartásformák kialakítására. Fontos, hogy minden alkalommal kellően motiváljuk a gyereket és sikerélményhez jutassuk.
